Збереження та здобування партнерів та клієнтів У глобальному розумінні маркетинг – це збереження «старих» та здобування нових партнерів та клієнтів. Все решта це прийоми та інструменти реалізації таких задумів. Тобто все, що має дотичність до клієнта – це маркетинг. І зовнішній вигляд офісу, і якість кави в приймальні для клієнтів, і спектр послуг чи товарів, і підтримка та комунікація з постійними клієнтами. Тобто маркетинг включає практично усі галузі, які будь-яким чином стосуються клієнта. І завдання маркетолога знайти усі ці points of contact і зробити їх максимально приємними та привабливими. |
Маркетинг – це не реклама Дуже часто маркетинг плутають із рекламою, вважаючи це одним і тим же. Однак це абсолютно різні поняття. В міру того, що в багатьох компаніях маркетологи часто виконують роботу і піар-менеджера і менеджера з реклами, то посада маркетолога часто включає в себе і такі функції. Зазвичай таке трапляється в маленьких компаніях, де штат не є великим, але роботу комусь потрібно виконувати. В будь-якому випадку потрібно розмежовувати рекламу і маркетинг, особливо коли йде мова про аналіз, підготовку звіту та планування. |
Конкуренти як стимул до зростання Є ще таке переконання, що маркетинг – це війна за клієнта. Насправді це досить хибне розуміння, оскільки якщо це війна, то обов'язково хтось мусить програти. І дуже не хотілось би, щоб це були ви. Тому краще сприймати конкурентів, як стимул до вдосконалення. Нічого так не мотивує, як успіхи конкурентів. А найкращим результатом є розуміння того, що «їхні клієнти» купують у вас. |
Люди купують у людей Робіть свій маркетинг максимально спрямованим на простого споживача. І не важливо, який товар чи послугу ви пропонуєте, завжди враховуйте те, що люди не купують у компаній, люди купують у людей. |